Wednesday, May 11, 2011

Dcornz Tea Goat Milk


Dcornz Tea Goat Milk
Harga Pasaran Sabah/Sarawak - RM43.00



-D'cornz Teh Susu Kambing Jagung yang pertama di Malaysia merupakan evolusi idea yang diadun bersama daun teh Ceylon berkualiti tinggi, susu kambing asli dan estrak jagung terpilih. Hasil dari gabungan ini maka terhasillah Teh Susu Kambing Jagung yang mempunyai kuasa aroma yang menenangkan minda serta nilai kesihatan yang tinggi dan rasa yang unik lagi istimewa.

-Mengandungi agen anti-oksida yang mampu melawan pelbagai penyakit kanser, membantu menenangkan dan mengembangkan saluran darah untuk kesihatan sistem kardiovaskular.Ia juga mampu menenangkan minda serta dapat meningkatkan konsentrasi dan daya ingatan.

-Menguatkan tulang, gigi, rambut dan hati. Ianya mampu menurunkan tekanan darah serta melawaskan pembuangan air kecil. Ia juga mengandungi karbohidrat yang memberikan tenaga segera kepada tubuh.

Khasiat Teh
-Mengandungi Polyphenois yang merupakan elemen biokimia yang terdapat di dalam daun teh dan mempunyai sebatian Flavenoid. Flavenoid merupakan agen anti-oksida yang mampu melawan kanser serta menghalang strok dan serangan jantung . Ianya juga dapat menenangkan saraf dan menguatkan saluran darah serta mengurangkan kadar kolestrol di dalam darah.Polyphenolsjuga mampu menaikkan bilangan sel darah putih yang berfungsi sebagai penghalang jangkitan.Oleh yang demikian, system imunisasi badan manusia akan lebih kuat.

-Teh juga kaya dengan Florida yang mapu menguatkan enamel gigi malah tulang-tulang badan sekaligus mengurangkan risiko osteoporosis.Polyphenols yang ditemui didalam teh juga didapati dapat mengurangkan bakteria didalam mulut.

No comments:

Post a Comment